ילדים ידועים לשמצה על כך שהם נוטים לשנות את טעמם האישי מדקה לדקה, וזה בסדר, כי בסך הכל מדובר כחלק מהכיף של תהליך ההתבגרות. עם זאת, כשמגיע הזמן לעצב את חדריהם, הרי שעדכון מתמיד של עיצוב חדרי ילדים על מנת לשקף את הטעמים המשתנים הללו יכול להיות מתיש, שלא לדבר על יקר. תוספת של אח או אחות למשפחה יכולים להוות לא פעם אתגר, כי מדובר בטעמם של שניים, במיוחד אם הם משני מגדרים שונים. אז הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בעת עיצוב חדר ילדים משותף וגם יעזרו לכם לעצב חדר שינה שיגדל עימם ועדיין יתן להם לבטא את מי שהם.

השקיעו בריהוט על זמני ורב תכליתי

כשיש לכם ילד קטן, קל למצוא את כל אותם פריטים ציוריים. עם זאת החמידות של הפריטים הללו אינה מחזיקה זמן רב, כי ברגע שילדכם מתבגר בכמה שנים, הפריטים הללו יראו ילדותיים מדי ושוב תמצאו את עצמכם בחנות. לכן העצה הראשונית היא לחפש רהיטים שאתם יכולים למשיך ולשמור בבית שלכם במשך שנים רבות. לדוגמא, במקום לקנות מכתבה בגודל שיתאים לילדים קטנים, בחרו אחת שהם יוכלו לצמוח איתה. כך לגבי המיטה, אם יש לכם מקום, השקיעו במיטה רחבה יותר מזו של מיטת יחיד, או לפחות חישבו על האפשרות שהמיטה תוכל להכיל יותר מקום שיתאים עבור כל האורחים שיהיו להם במהלך השנים.

ריהוט רב תכליתי הוא אידיאלי, כשמדובר בתהליך של עיצוב חדרי ילדים, במיוחד כאשר מעוניינים להעביר ריהוט מחדר המתאים לתינוק לחדר שמוכן עבור ילד. לדוגמה חשבו מעבר לרעיון של שולחן החתלה סטנדרטי ורכשו שולחן עבודה או שידה שיכולה להיות מצוידת בשטיח החלפה מרופד. בדרך זו תוכלו להשתמש בשולחן ההחתלה בזמן שאתם זקוקים לו, אך לילדכם יהיה מקום יותר מאוחר להכין שיעורי בית ברגע שהוא מתחיל ללמוד. באופן דומה, כאשר הגיע הזמן לקנות מיטה, חפשו אחת שתחתיה אחסון מובנה. האחסון יעזור לחדר להישאר מסודר ומאורגן, ובמקביל גם ייתן לכם אפשרויות נוספות להתמודד עם כמויות נכבדות של צעצועים.

עיצוב חדרי ילדים ושמירה על הניטראליות

אם בכל זאת החלטתם ללכת על ריהוט של "הביוקר" הרי שמאוד מומלץ לבחור במשהו ניטראלי. אחרי הכל אם הפריט אותו אתם רוכשים עולה סכום כסף משמעותי, וודאו שהוא לא יראה מיושן בתוך זמן קצר. השאירו שילוב של עיצוב אופנתי לפריטים שלא אכפת לכם להחליף כשהם יוצאים מהאופנה.

כמובן, שהחדר של ילדכם לא צריך להיות נטול אישיות, רחוק מכך. זהו המרחב שלהם, ויש לעודד אותם להשתמש בו כדי להביע את מי שהם. רק דאגו להוסיף את ביטויי האישיות עם אביזרים שניתן לשנות באותה קלות כמו את הטעם שלהם. זה אומר פריטים כמו שטיחים, כריות, ומסגרות לתמונה ניתן להחליף על בסיס חצי קבוע. בנוסף, למרות שזה תמיד נהדר להקטין את העומס למינימום, הרי שלאפשר לילדכם לבחור כמה נושאים חשובים עבורו להצגה בחדרו היא דרך פשוטה ומשתלמת לאפשר לו להרגיש מעורב בתהליך העיצוב.

מה עושים במקרה של עיצוב חדר ילדים משותף

אפשר יחסית בקלות לעצב עבור כל ילד חדר גם אם מדובר בממלכה המשותפת לשניים, וגם אם לכל ילד יש תחומי עניין שונים לגמרי. כאשר בתחילה, במיוחד במהלך התכנון, השתדלו לשמור על מעטפת קלאסית ככל האפשר, ובתוך החלל המרכזי צרו חללי משנה שהם קטנים יותר, בהם תבנו אזורים המיועדים לפעילויות השונות של כל אחד מהם. את החללים הללו תוכלו להגדיר באמצעותם של פריטי נגרות כגון כוורות או מחיצות, וכמובן באמצעות הצבה מתאימה של פריטי הריהוט השונים. באופן הזה תוכלו ליצור אזורים שונים למשחק ויצירה, לקריאה ולאחסון. כאשר האזור הפרטי של כל ילד יאפשר לו לבטא את עצמו מבחינה אישית. כאן יהיה מקום שבו כל ילד יוכל לקשט אותו כאוות נפשו ולהציג בו את הפריטים והעבודות האהובים עליו, מה שיעודד אצלו תחושת שייכות.

אם מדובר בחדר קטן אז בחרו במשטח עבודה זוגי רחב שיאפשר לכל ילד מקום נוח לעבודה, ונסו לייצר הפרדה בין שני החלקים. במידה ואפשר הרי שעדיף למקם שני שולחנות נפרדים ורצוי להפרידם באמצעות מחיצה על מנת לאפשר פרטיות.

עיצוב חדר לבן ובת – ושימוש בצבעי יוניסקס

תתפלאו אבל קיימים גוונים נוספים שמתאימים לעיצוב חדר הילדים שלכם, מלבד הורוד והכחול. כאשר מדובר בעיצוב חדר ילדים משותף תחשבו על צבעי יוניסקס שיתאימו לשני המגדרים גם יחד. צבעוניות משותפת עשויה ליצור שילוב בין גוונים וצבעים גם אם הם נראים מנוגדים, תלוי במינון כמובן.

השימוש בגוונים כמו אפור, צהוב וכתום יכול ליצור מראה מקורי שאינו קשור אוטומטית עבור חדר ילדים לבנים או לבנות, וייצרו חדר שינה שוויוני לטעמם של שני הילדים. אם בכל זאת חשוב לכם לייצר הפרדה צבעונית שתבטא את כל אחד מהילדים, ניתן לבחור באלמנטים בודדים כמו מיטה או ארון שיכילו את הצבעים החביבים על כל אחד מהילדים.

וזהו בדיוק העניין, השתדלו לשמור על ראש פתוח בזמן שאתם מעצבים חדר ילדים לבנות או לבנים. אף אחד לא חייב אתכם לצייד את החדר בצי של משאיות עבור הבן או בגדוד של ברביות עבור הבת. נסו לאפשר לכם לשחק בצעצועים שאינם מזוהים עם בנים או בנות, מה שיאפשר להם להנות מזמן משחק משותף וללמוד לחלוק ולשתף.

עיצוב חדר לבן ובת יכול להיות עמוס יחסית, מאחר ולכל ילד יש תחומי עניין שונים, והוא דואג להציג לראווה את החפצים האהובים עליו מה שיוצר צבעוניות מגוונת. לכן כדי לשמור על אוירה רגועה יותר בחלל שעיצבתם כדאי להשתמש בטקסטיל עם צבעים קלאסיים ושקטים שאמור לספק תחושה של רוך ועדינות. כדאי לבחור וילון בגווני לבן או שמנת, דאגו להשתמש במצעים אחידים וחלקים והימנעו מהדפסים שהם רועשים מדי והמכילים צבעים עזים.

עיצוב חדר לבן ובת עיצוב חדר לבן ובת

ערבו את הילדים בהחלטות שלכם

חדר השינה של ילדכם הוא האזור בו הוא יבלה את רוב זמנו, ולכן קריטי מאוד שהוא ירגיש בבית בחלל. בספרה, "חדר לילדים: מרחבים מסוגננים לישון ולשחק", הסופרת סוזנה סאלק חוזרת ומדגישה את החשיבות של התפשרות. היא מציעה להזכיר לילדיך שאמנם החדרים שלהם הם החלל שלהם, אבל הם גם חלק מהבית בכללותו. אל תפחדו להיות ברורים לגבי התחומים שאתם פתוחים לדון בהם, ואלו הם אלו שלא ניתנים למשא ומתן. אך זיכרו שככל שילדכם מרגיש טוב יותר במרחב שלו, זה בהחלט ישרת אותו ואתכם.

בשורה התחתונה כשמדובר בילדים, שום דבר אינו קבוע. הם משנים את המאכלים, הצבעים והסגנונות המועדפים עליהם באותה קלות שהרוח נושבת. מדוע שעיצוב חדריהם יהיה יוצא מן הכלל לצורך כך. אתם כהורים היו מוכנים לבקשות השינוי הללו. עם זאת, על ידי ביצוע טיפים לעיצוב החדר תוכלו לחסוך לעצמכם זמן רב, כסף ותסכול בתהליך. אבל, והכי חשוב, אתם תוכלו לכבד את האישיות הייחודית של ילדכם תוך כדי כך, וזה אף פעם לא דבר רע, במיוחד אם מדובר בילדים שהם משני מגדרים שונים, ואם מדובר בחדר ילדים משותף.

למציאת מעצבי חדרי ילדים עברו לעמוד מעצבי פנים לעיצוב חדרי ילדים