אם אתם מעוניינים לשפר את החיים הזוגיים שלכם אולי כדאי להתחיל במקום אחד ברור והוא חדר השינה שלכם. אין ספק שחדר שינה מעוצב ומתוכנן בקפידה משפיע על האוירה וההרגשה הפנימית שלנו. וזוגות רבים מעידים על כך ששידרוג חדר השינה שלהם השפיעה גם על תחושותיהם ועל המערכת הזוגית שלהם. כי כשנמצאים בחלל המעביר אלינו הרגשה טובה, אנו דואגים להעביר אותה הלאה. מה שאומר שכדאי לכם לחשוב על השקעה בעיצוב חדר השינה שלכם. אומנם בחירת סגנון עיצוב חדר שינה הורים המתאים לחדר השינה שלכם יכולה להיראות כמו משימה מסובכת, אך אם אתם סוף סוף מוכנים לקפוץ למים ולהתחדש, אז הנה כל העצות שאתם זקוקים להן כדי באמת לעצב את החדר שלכם בצורה מושלמת, כפי שהן באות לידי ביטוי בעיצובים החדשניים ביותר, ובמגמות החדשות ביותר.

עיצוב חדר שינה הורים – למה זה חשוב?

אין ספק כי מבין חדרי הבית חדר השינה שלכם הוא זה שזוכה למקום של כבוד. בסופו של דבר מדובר במרחב הפרטי שלכם, עיר המקלט שלכם. זהו המקום בו תוכלו להניח את הראש ולמלא את המצברים שלכם לקראתו של היום החדש. רצוי אם כן לתכנן אותו כאי של שקט שינתק אתכם מהשגרה המלחיצה והאינטנסיבית. לכן לא מומלץ להתייחס אליו כמובן מאליו. וכן כדאי לחשוב על הסגנון שלו כעל כזה שיכוון אתכם אל השקט והרוגע.

לכן החשיבה שלכם צריכה עוד בתכנון הראשוני להיות כזו שתתייחס גם בצבעוניות, וגם בעיצוב למקום שישדר לכם רגיעה ונוחות. ובמקביל יתייחס לצורכי השינה שלכם. כלומר עד כמה שקט אתם צריכים או איזו תאורה משפיעה על השינה שלכם וכדומה.

שימוש בצבעים בהירים ונייטרליים

פסטלים הם, בעצם, הצבעים הנייטרלים החדשים מבחינת עיצוב חדר השינה, כך שורוד או ירוק מנטה מהווים בחירה מדהימה עבור חדר שינה מודרני. אם אתם לא ממש מעוניינים לצבוע את הקירות בצבעים הפסטליים תמיד תוכלו לרענן את המראה של חדר השינה שלכם, גם אם בחרתם בקירות לבנים עבורו, באמצעות מצעי מיטה בגוון פסטל.

אינכם אבל חייבים להיצמד ללבן ולפסטל כדי להשיג חדר שינה מודרני, אבל היו זהירים לגבי הצבעים שאתם מוסיפים. אביזרים עדינים, כגון כריות, הם הדרך המושלמת להזריק מעט צבע מבוקר, נסו להשתמש בחומרים עשירים כמו קטיפה כדי לשמור על האווירה היוקרתית.

מומלץ מאוד לרווח את העיצוב שלכם. מה זה אומר? בחלק מהעיצובים החדשים הוסרו חלק מהקירות בחדר השינה ונוצר חלל לחדר שינה שהוא חלל הרבה יותר פתוח. בחלק מהעיצובים הללו ניתן ללכת ישר מהמיטה אל אמבטיה מקסימה שמוסתרת באמצעות מחיצה חלקית.

בנוסף, רצוי למקסם את כמות האור הטבעי בחדר השינה שלכם. אם יש לך כמות טובה של אור טבעי הזורם לחדר השינה שלכם, אתם ממש לא צריכים לעשות יותר, פשוט נסו להסיר כל מה שימנע מהאור הזה להכנס ולהאיר את חדר השינה שלכם. תוכלו לעשות זאת על ידי עיצוב חדר הורים שמתחיל בבחירת תריסים ונציאניים או וילונות בהירים ופשוטים.

שימוש במספר חומרים טבעיים יכול לעשות את כל ההבדל כשמדובר בעיצוב חדר השינה שלכם. מסתבר כי שום דבר לא יוצר אסתטיקה מודרנית ממש כמו חומרים טבעיים. כמובן שהמשפיע ביותר ביניהם הוא עץ, מכיוון שהוא תוספת יציבה, קלאסית ומהממת, שמוסיפה מספיק חום כדי להיראות נעים ומדהים באמת, מבלי להיות מוקפד או מכריע מדי. מיטת עץ היא דרך נהדרת להפוך למרכז החדר באופן שיספק לכם את אותה תחושת חמימות.

הדבר נכון שבעתיים אם אתם מתנהלים בתקציב הדוק, אך עדיין רוצה לאמץ מראה מודרני לחדר השינה שלכם. חישבו על האפשרות לבנות מיטה משלכם. עיצוב משטח עץ יהיה חסכוני להפליא, פשוט לבנייה ועם זאת ממש יפה. זו תהיה גם דרך נהדרת ללכת על רעיונות מגניבים לחדר השינה שלכם באמצעות עץ.

שימרו על הפשטות. לא אתם כמובן לא חייבים לאמץ מינימליזם כדי ליהנות מחדר שינה מסוגנן ומודרני, אך הפחתת כמות העומס שיש בחדר תסייע לפשט את האסתטיקה שלו. לכן במקום אביזרים קטנים רבים, התמקדו בפריטים גדולים בעלי נוכחות וחשיבות.

עיצוב חדר שינה הורים יכול בהחלט לכלול קיר כח. תוכלו להשיג זאת על ידי מוטיב עיצוב מודרני נהדר כך שתדאגו לצבוע שלושה מקירות חדר השינה שלכם בצבע מסויים ואולי ולתלות טפט מיוחד על הרביעי. נסו לשמור על לוח צבעים ניטרלי והתנסו במרקם או בדוגמאות. שימו לב שגיאומטריה היא טרנד פופולרי, אבל לא בהכרח. אפשר גם לדאוג לריפודים ובכלל לכל מה שימשוך תשומת לב לאותו קיר. רצוי להניח עליו את המיטה שלכם.

התאורה בהחלט משחקת כאן תפקיד חשוב לא פחות מהצבעוניות. שום חדר שינה מודרני לא יהיה שלם ללא תאורה מרהיבה, לכן חשבו על בחירה באפשרויות משולבות לצד המיטה. מנורות המורכבות ישירות אל ראש המיטה שלכם, עם חיווט סמוי, יכולות להיות מושלמות לאסתטיקה עכשווית באמת, תוך יצירת האווירה הרומנטית המבוקשת.

אפשרות נוספת היא לדאוג למנורת רצפה בעלת מראה צעיר שתביא איתה קסם ואלגנטיות לחדר השינה העכשווי. השתדלו לקשט את החדר שלכם במנורה ייחודית ומעניינת שתיתן לו כיוון מעניין.

סיימו את הדברים עם טקסטיל נעים. אל תחשוב שיש לשלול נוחות או תחושת נעימות על מנת לקבל מראה מודרני בחדר השינה שלכם, להיפך, טקסטיל יוקרתי הוא חובה מוחלטת במקרה הזה, והוא מוסיף רכות. אנחנו מדברים על שטיחים, מצעי מיטה ואפילו כיסויי מיטה או וילונות, כולם נעימים להפליא ומשנים מאוד את התחושה. גם הבחירה בבדים שונים, אפילו בדי פרווה (מלאכותית) לכיסוי המיטה וכדומה יכולים לתת את המראה המבוקש. השתדלו שלא להשתמש בכמה סטים על גבי מיטה אחת. וכאשר אתם בוחרים את המצעים שלכם התייחסו למה שכבר יש לכם בבית ולצבעים הדומיננטיים בחדר השינה שלכם.

הכל עניין של צבע

אז איך אפשר להתנהל אם החלל שלכם מוגבל אבל אתם עדיין מעוניינים לעצב את חדר השינה שלכם. ישנם כמה טריקים שיכולים לסייע בעניין הזה. כשמדובר על עיצוב חדר הורים הרי שגם כאן כמו בכל חדר אחר, לוח הצבעים מכתיב את האווירה הכללית והסביבה בחדר השינה. זה יכול גם לעזור ביצירת אשליה של חלל, הוספת עומק או אפילו הזרמת חום לחדר השינה כדי להפוך אותו לנעים. קירות בגוון בהיר וריהוט מעוצב המסיח את הדעת מהחלל המוגבל בחדר השינה יכולים בהחלט לייצר אווירה חמה ונעימה.

אחד מהטריקים הוא כמובן השימוש בקיר כח כשהמטרה היא לגרום לו למשוך את תשומת הלב מגודל החדר ולהתמקד בעיצוב הקיר. קיר כח יכול לעשות שימוש ביצירת אמנות אולי באמצעות ציור מסיבי, או באמצעות טפט, מרקם או ציור קיר.

אפשר גם בהחלט לקחת חופש יצירתי בעת עיצוב חדר שינה הורים ולהתאים אישית את ראש המיטה כדי להכניס רעננות לעיצוב. עם הקיר בעל המרקם המיוחד מאחור, תוכלו להתאים דוגמאות שונות לפי טעמכם על ראש המיטה, ולתאם גם את שידות הלילה לצידה. ככל שהולכים לכיוון של העיצוב המודרני והפשוט מגלים שהוא פשוט מושלם לחדר שינה קטן.

אפשרות אחרת היא לבנות מדפים פתוחים לספרים מאחורי ראש המיטה. אין ספק שאתם תגלו במקרה הזה כי מיטת האחסון היא הרהיט החכם ביותר שמעטר את חדר השינה הקטן שלכם והופכת אותו לגן עדן, במיוחד אם אתם אוהבי ספרים.

אפשרות אחרת היא לבנות על קיר הכח שלכם ארון שיעוצב מסביב למסגרת המיטה, עיצוב ארון שינה כזה יעשה שימוש בכל סנטימטר של הקיר ויציע לכם שטח אחסון רב. כמובן שמלבד ארונות ומגירות בגדלים שונים, ניתן לשלב בו מספר מדפים פתוחים להצגת אביזרים שונים.

בנוסף, אם יש לכם חדר שינה קטן, אז ארון מראה הוא אופציה מצוינת שכן הוא פותר שתי מטרות בבת אחת. האחת היא דרישות האחסון שלכם, ואילו השנייה היא שהחדר נראה מרווח. מאפיין מודרני נוסף שתוכלו למצוא עבור ארון בגדים בזמן שאתם דואגים לעיצוב חדר השניה שלכם הוא שימוש בדלתות הזזה או לחילופין שימוש במחיצה ניידת. כל אלו טובים במיוחד למקרה שתרצו לחסוך מקום בחדר שלכם.

זיכרו כי חדר השינה שלכם הוא לא רק מקום לשינה אלא גם המקום שבו אתם מתלבשים ומתארגנים בתחילתו ובסופו של כל יום. השתדלו לשמור עליו מסודר ללא בגדים על הרצפה או הכיסא.

עיצוב ארונות בגדים בחדר השינה באופן מובנה הוא לא רק אמצעי קישוטי אלא הוא בהחלט אמצעי פרקטי שניתן להתאמה אישית בקלות. כמובן שארונות אלו יכולים להיות עשויים מחומרים שונים כולל עץ וברזל. בחלקם ניתן לבנות מקום מתאים להצבת טלוויזיה או לאחסון אמצעי טיפוח ואיפור.

חלופה מצוינת לדלתות ארון מסורתיות הן הדלתות השקופות. אלו יאפשרו לכם להסתכל בתוך הארון מבלי שתצטרכו לפתוח את הדלתות. אם אתם בכל זאת לא מעוניינים בשקיפות הזו תמיד תוכלו לדאוג לכך שדלתות הארונות יהיו מזכוכית לא שקופה. באופן הזה הדלתות תהיינה קלות להזזה ועדיין יעבירו תחושה מיוחדת. אפשרות נוספת היא להוסיף דלתות זכוכית צבעוניות בצבעים שיתאימו לצבעוניות הכוללת של החדר.

כדי לתת מראה ניגודי ולהדגיש סגנון מסויים אפשר תמיד להוסיף פריט ייחודי ושונה. לדוגמה אם אתם רוצים לתת ניגודיות יפה בזמן עיצוב חדר שינה הורים, אז הוספה של ארונות עתיקים היא בחירה מצוינת במקרה הזה. כמובן שארון העשוי מחומר שלא יוצא מהאופנה הוא ארון מעץ מלא. ארון שעמיד יותר מאלו העשויים מחומרים אחרים.

בכל מקרה קחו בחשבון שאם אתם בעניין של שינוי העיצוב בחדר השינה שלכם, אך לא ברור לכם מה עליכם לשנות ובאיזה סגנון, תוכלו להתחיל בעריכת שינויים קטנים. כמו לדוגמה להוסיף שידה או ארון הזזה, שינוי בתאורה או בגב המיטה. לכאורה מדובר בשינויים קטנים אבל ההשפעה שלהם על התחושה הכוללת יכולה להיות מאוד משמעותית עבורכם.